چشم پزشکیمغز و اعصاب

استفاده موبایل در تاریکی ممنوع

خطرات استفاده کردن موبایل در تاریکی

کار کردن نامتعارف با موبایل می تواند به قیمت تخریب شبکیه چشم شما تمام شود ؟

یکی از معضلات جامعه امروزی شب زنده داری با تلفن های همراه و در شبکه های اجتماعی مختلف می باشد و صد مرتبه بدتر اینکه این کار در فضای تاریکی انجام بپذیرد و نور تلفن همراه به طور مستقیم بر صورت فرد صاتع شود .

چرخیدن در شبکه های اجتماعی و یادیدن هرنوع  فیلم یا کلیپ سرگرم کننده در فضای تاریک اتاق که باعث خیره شدن فرد به صورت متمادی و تا دقایق طولانی به موبایل شود می تواند عواقب جبران ناپذیری بر روی چشم ما بگذارد .

کار کردن با موبایل در تاریکی و سرطان چشم

شاید نام بسیاری از سرطان ها را شنیده باشید اما سرطان چشم کمی برای شما نا مانوس باشد اما واقعیت این است که این اتفاق ممکن است برای هر فردی در تاریکی به موبایل یا هر نوع نمایشگر الکتریکی گوناگون در بازه های زمانی طولانی خیره می شود اتفاق بیفتد .

محققان می‌گویند نور صفحه های LED در صورتی که در مکان‌های تاریک و به مدت طولانی به چشم ها تابانده شود ، مرگ سلول‌های شبکیه چشم را به دنبال دارد.

پزشکان اکیدا توصیه می کنند که هیچ گاه در تاریکی به صفحات نمایشگر از قبیل تلفن همراه , تلویزیون و … نگاه نکنید که این کار باعث پیر چشمی و معضلات مختلف برای چشم شما خواهد شد .

چه عواملی باعث آسیب های چشمی می شوند ؟

آسیب های چشمی

مواد شوینده و سفید کننده ها جزء موارد خطر زا برای چشم های به شمار می روند و در صورت ارتباط این نوع مواد با چشمها ممکن است منجر به از دست رفتن بینایی شوند .

همانطور که پیشتر هم گفته شد کار کردن با تلفن همراه و خیره شدن به صفحات نمایشگر به صورت طولانی مدت و در تاریکی از جمله عوامل خطر زا برای چشم ها می باشند .

دانشمندان بر این باورند ، زمانی که اشعه های الکترونی به صورت مستقیم به چشم‌ها ساطع می‌شوند ، سطح چشم‌ها به تدریج خشک و ملتهب می‌شود. در چنین حالتی احتمال سرطان چشم به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

مراقب سوختن چشم ها باشید

سوختن چشمها و ایجاد لکه زرد در شبکیه چشم

اشعه ماوراء بنفش هم یکی از عوامل تحریک کننده قرنیه چشم می باشد و حتی ممکن است در صورت نگاه مستقیم به آفتاب به طور مثال در زمان آفتاب گرفتگی باعث سوختن  و ایجاد لکه زرد در شبکیه چشم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا