پوست و مو و زیبایی

ماسک صورت آلوورا ( آلوئه ورا )

ژل آلوورا یکی از پر طرفدارترین ماسک صورت در جهان محسوب می شود که شما هم در خانه می توانید ژل آلوورا را تهیه کرده و از آن استفاده نمائید در ادامه ما به بررسی فواید آلوورا ( آلوئه ورا ) و تاثیر ماسک صورت آلوورا بر روی پوست اشاره خواهیم کرد .

ماسک صورت آلوورا

آلوورا گیاهی با خواص فراوان برای پوست که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است که البته خواص درمانی بی نظیری نیز برای انسان داردو از جمله مهمترین ترکیبات تغذیه‌ای آن شامل ویتامین E، برخی ویتامین‌های گروه B، کلسیم، روی و سدیم است .

ویتامین E و کلاژن فراوان در گیاه آلوورا ( آلوئه ورا ) همان چیزیست که پوست شما برای زیبایی به آن نیاز دارد . ویتامین E موجود در آلوورا پیری افراد را به تاخیر می اندازد .

حال در ادامه به خواص بی نظیر این گیاه برای پوست , مو و زیبایی اشاره خواهیم نمود و خواهیم گفت که گیاهی که گمان می رود در عهد باستان در میان تمدنها و کشورهایی مانند مصری ها، اسپانیاییها، ایرانیان، یونانیها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده بود چگونه در عصر ما مورد استقبال قرار گرفته است .

خواص آلوورا برای پوست

همانطور که پیش تر گفته شد ویتامین E و کلاژن فراوان موجود در گیاه آلوورا باعث جوان سازی پوست خواهد شد که درباره تاثیرات آلوورا بر روی پوست می توان موارد ذیل را نام برد :

  • جلو گیری از پیری زود رس
  • پوست را مرطوب می‌کند
  • لکه های پوست را روشن می کند
  • خون را تصفیه می‌کند
  • بهبود گرفتگی کبدی ( کبد نقش حیاتی در تصفیه خون و زیباسازی پوست دارد )
  • اگزما را درمان می‌کند ( یا به بهبود بیماری کمک می نماید )

طرز تهیه ماسک صورت آلوورا

حالا که با خواص شگفت انگیز آلوورا ( آلوئه ورا ) آشنا شدید بهتر است طرز تهیه ماسک صورت آلوورا را بیان کنیم .

آلوورا ( آلوئه ورا ) دارای کلاژن فراوان می باشد که در جوان سازی پوست نقش کلیدی دارد .

شما می توانید به چندین روش ماسک صورت آلوورا را تهیه نمائید که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد و تاثیرات متفاوتی بر روی پوست شما خواهند گذاشت .

سوالات متداول درباره ماسک صورت آلوورا

موارد استفاده از آلوئه ورا چیست ؟

آلوئه ورا به صورت موضعی برای پوست و همچنین به شکل خوراکی استفاده می شود .

عوارض مصرف بسیار زیاد آلوئه ورا چیست ؟

مصرف زیاد آلوئه ورا ممکن است بدن در معرض آسیبهای جدی و انواع خاصی از سرطان قراردهد .

استفاده خوراکی از آلوئه ورا چه تاثیراتی بر روی بدن دارد ؟

استفاده خوراکی از آلوئه برای کاهش وزن ، دیابت ، هپاتیت و بیماری التهابی روده ممکن است موثر باشد .

استفاده موضعی آلوئه ورا بر روی پوست چه فوایدی خواهد داشت ؟

استفاده موضعی آلئه ورا بر روی پوست ممکن است برای آکنه ، فیبروز زیر مخاط دهان ، سندرم سوزش دهان ، سوختگی یا بثورات بسیار خارش دار روی پوست یا دهان ممکن است موثر باشد .

آلوئه وارا حاوی کدام یک از ویتامین ها است ؟

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A (بتاکاروتن) ، C و E است که آنتی اکسیدان هستند. همچنین حاوی ویتامین B12 ، اسید فولیک و کولین است. آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را خنثی می کند .


تاثیر انواع ماسک صورت آلوورا بر روی پوست به شرح ذیل می باشد :

  • ماسک آلوئه ورا و اسکراب برای پوستی درخشان
  • پوستی بدون آکنه
  • از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای ایجادشده در اثر آفتاب
  • ماسک آلوئه ورا برای پوست چرب
  • مناسب برای پوست حساس
  • برای پوست خشک
  • رفع لکه‌های تیره

همانطور که مشاهده می کنید ماسک آلوورا تاثیرات زیادی بر روی جوانی و زیبایی پوست شماخواهد گذاشت که در ادامه طرز تهیه ژل از گیاه آلوورا را برای شما بازگو خواهیم کرد . که بتوانید از ژل جداسازی شده در ماسک صورت بهره ببرید .

طرز تهیه ژل از برگ آلوورا

طرز تهیه ژل از برگ آلوورا
طرز تهیه ژل از برگ آلوورا برای ماسک صورت

جداسازی ژل از برگ آلوورا و نگهداری آن در یخچال به ما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری از آن استفاده نمائیم .

طریقه جداسازی ژل از برگ آلوورا شامل مراحل ذیل می باشد :

  • چند برگ از گیاه آلوورا ( آلوئه ورا ) را به صورت افقی برش زده و چند دقیقه به صورت عمودی قرار دهید تا شیره تیره تر به شکل ژل رقیق , بی رنگ و چسبناک می باشد خارج شود .
  • پس از خارج شدن شیر برگ ها را بشوئید و پوست ضخیم دور آن را با کارد ببرید ,. همچنین می توانید با یک قاشق محتویات را داخل یک کاسه بریزید .
  • ژل برگ آلوورا شما آماده است و حالا کافیست که آنرا در داخل یخچال قرار دهید ( و در مدت زمان طولانی تر از آن استفاده کنید )

ژل آلوورا نیز مانند هر ماده غذائی دیگر می تواند در یخچال هم دچار میکروب شود که بهتر است روشهای نگهداری در طولانی مدت را به خوبی در مورد این ماده گیاهی نیز انجام دهید .

بهتر است ژل آلوورا برای جلوگیری از جذب میکروب با عسل آغسته شود و اگر میخواهید آنرا در فریزر در مدت زمان طولانی تر نگهداری کنید ژل را با قطعات کوچکتر تقسیم نموده و در پلاستیکهای دربسته قرار دهید .

حالا که ژل مورد نیاز را استخراج کردیم بهتر است با طرز تهیه چند مورد از ماسک صورت آلوورا آشنا شوید .

ماسک صورت آلوورا ( آلوئه ورا ) و عسل

ماسک صورت آلوئه ورا با عسل
ماسک آلوورا ( آلوئه ورا ) و عسل

عسل طبیعی هم مانند آلوورا دارای خواص زیادی برای پوست می باشد از جمله آن جهت مرطوب کنندگی پوست , پاک سازی منافذ پوست , درمان آکنه , التیام زخم ها , از بین برنده لکه های تیره  و غیره اشاره نمود و حالا ترکیب این دوماده غنی برای داشتن پوستی زیبا و درخشان .

دستورالعمل ماسک صورت آلوورا ( آلوئه ورا ) با عسل :

فقط کافیست مقداری ژل آلوورا را با عسل ترکیب نموده و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما جهت تاثیرگذاری بر روی پوست قرار بگیرد .

ماسک مرطوب کننده بسیار قوی

ژل آلوورا ( آلوئه ورا ) به تنهایی یک ماسک طبیعی مرطوب کننده فوق العاده برای پوستهای حساس به خصوص در فصل سرما می باشد .

ماسک مرطوب کننده آلوورا
ماسک مرطوب کننده آلوورا

ژل طبیعی آلورا وقتی در کنار ماسکهای طبیعی قدرتمند دیگر مانند خیار قرار می گیرد تاثیر قابل توجهی بر روی پوست خواهد گذاشت که برای آشنایی با فواید ماسک صورت آلوئه ورا و خیاردر ادامه  به تعدادی از خواص برجسته خیار اشاره کنیم .

۱۰۰ گرم خیار با پوست خام، ۹۵ درصد آب دارد و می‌تواند ۶۷ کیلوژول انرژی تولید کند.

برخی از خواص کم نظیر خیار عبارتند از :

  • خیار دارای ویتامین‌هایA و B و C و کلروفیل می باشد .
  • دارای ویتامینهای B1 ، B2، B3، B5،B6، اسید فولیک، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و روی که بدن به صورت روزانه به آنها نیاز دارد .
  • تصفیه کننده خون می باشد .
  •  آب خیار پاک كننده كلیه و مثانه می‎باشد.
  • خیار دارای ویتامین C  می باشد .
  • اگر از حلقه های خیار بر روی پوست خود به صورت مداوم استفاده نمائید چین و چروک را از بین برده و پوست را جوان نگاه می دارد .
  • آب خیار دارای اثر حل کننده و دفع اسید اوریک، تصفیه کننده خون و ضد سم دارد.

البته باید در نظر داشت که خیار از لحاض ویتامینهای نام برده شده خیلی غنی نمی باشد و در این مقاله تنها جنبه زیبایی بخشی برای پوست بدن مد نظر می باشد .

ماسک صورت آلوورا با خیار
ماسک صورت خیار

امروزه بزرگترین تولیدکننده خیار در سطح جهان، کشور چین با بیش از ۶۰ درصد تولید جهانی خیار و خیار شور است و پس از آن کشورهای ترکیه، روسیه، ایران و آمریکا قرار دارند.

ماسک صورت آلوئه ورا و خیار و طرز تهیه آن

نیمی از یک خیار را پوست بگیرید و سپس آن را خرد کرده در مخلوط کن بریزید و سپس 2 قاشق غذا خوری ژل تازه آلوورا ( آلوئه ورا ) در آن ریخته و مخلوط کن را روشن کنید بعد از چند دقیقه ماسک صورت آماده می باشد .

مخلوط آلوئه ورا و خیار را به پوست صورت و گردن خود مالیده و اجازه دهید 20 الی 30 دقیقه بسته به جنس پوستتان قرار بگیرد و بعد به آرامی با آب گرم صورت خود را بسوئید .

البته دقت نمائید که بعضی افراد به دلیل بعضی حساسیتهای پوستی شاید نتوانند از این ترکیبات به عنوان ماسک بر روی صورت خود استفاده نمایند .

خطرات و عوارض استفاده از آلوئه ورا برای آکنه

گروهی از افراد از آلوئه ورا برای درمان آکنه استفاده می کنند که تاکنون شواهد زیادی مبنی بر موثر بودن آن وجود ندارد .

همچنین مصرف بالای آلوئه ورا ممکن است به بدن آسیب وارد کند و شمارا در معرض انواع خاصی از سرطان قرار دهد . به همین جهت تا زمان آگاهی بیشتر از خطرات احتمالی آلوئه از نوشیدن مقادیر قابل توجه آن خودداری کنید.

آلوئه ورا ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد. از این رو در صورتی که تصمیم به استفاده از آن رادارید با پزشک متخصص مشورت نمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا