پزشکیپوست و مو و زیبایی

خواص آب پیاز برای تقویت و رشد مو

آب پیاز با خواص آنتی اکسیدانی و محتوایی غنی از گوگرد مناسب برای رشد مو می باشد . پیاز یک درمان خانگی مطمئن، طبیعی و مقرون به صرفه است ، که البته از استفاده همزمان آن با دیگر داروها باید خود داری نمائید .

خاصیت پیاز چیست

پیاز سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی جهت حفاظت از سلولهای سالم بدن می باشد . همچنین دارای خاصیت آنتی باکتریالی بوده و ممکن است باعث بهبود سلامت قلب ، استخوان و روده شود .

خواص آب پیاز برای فولیکول مو

اگر مو را شبیه ساقه گل در نظر بگیریم فولیکول مو یک گلدان خواهد بود . فولیکول مو قسمتی است که رنگ و حالت موهای شما نیز تحت تاثیر آن قرار دارد .

خواص آب پیاز برای مو و دیگر اعضاء بدن انسان عبارتست از :

  • پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی است
  • ممکن است برای سلامت قلب ، استخوان و روده مناسب باشد
  • دارای خواص آنتی باکتریالی می باشد
  • پیاز کالری کمی دارد اما مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین C، ویتامین B و پتاسیم را در خود دارد .

این ماده خوراکی گشاد کننده عروق ( مناسب برای باز کردن رگ های خونی ) می باشد .که نهایتا منجر به گردش جریان بهتر خون در پوست سر خواهد شد ، و نقش موثری در تقویت فولیکول مو دارد . همچنین آب پیاز به تقویت موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند .

نحوه به دست آوردن آب پیاز و استفاده از آن

نحوه استفاده از آب پیاز که آن خواهیم پرداخت در این مورد به یک مطالعه در سال 2018 درباره تاثیرات این ماده مغذی در تقویت و رشد مو دارد . که تماما به علت تحریک و تقویت عصاره این ماده خوراکی پر مصرف می باشد .

آب پیاز چگونه تهیه می شود

جهت استفاده از عصاره پیاز و ترکیب آن با روغن های دیگر مراحلی را باید طی شود که عبارتند از :

نحوه تهیه عصاره پیاز ( آب پیاز ) جهت تقویت مو :

  1. مقدار پیاز مورد نیاز

    جمع آوری 100 گرم (حدود 3.5 اونس) پیاز تازه

  2. نحوه برش دادن و تبدیل به قطعات کوچکتر

    برش دادن آنها به قطعات کوچک و دوباره با استفاده از غذاساز پیاز را به قطعات کوچکتر خرد کنید

  3. فیلتر کردن عصاره پیاز

    فیلتر کردن عصاره پیاز با ریختن پیاز خرد شده روی یک پارچه خراطین

  4. ترکیب عصاره پیاز با روغن های دیگر

    سپس عصاره پیاز را (معمولاً از 1 تا 3 میلی لیتر) به شامپوی طبیعی از روغن نارگیل، کرچک و اکالیپتوس و همچنین پاک کننده ها اضافه کردند.

موادغذائی حاوی آنتی اکسیدان مانند پیاز به دلیل حفاظت سلول های سالم بدن در برابر رادیکالهای آزادی که امکان دارد به وضعیتی به نام استرس اکسیداتیو در بدن منجر شود محافظت می نمایند .

خواص آنتی اکسیدانی پیاز

پیاز حاوی بیش از 25 نوع مختلف از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی می باشد . آنتی اکسیدان ها بدن در برابر وضعیتی به نام اکسیداسیون محافظت می کنند ، همچنین در جلوگیری از بیماریهایی مانند سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط با اکسیداسیون نیز موثر عمل خواهند کرد .

پیاز قرمز، به ویژه، حاوی آنتوسیانین است – رنگدانه های گیاهی خاصی از خانواده فلاونوئیدها که به پیاز قرمز رنگ عمیق می دهد.

وب سایت پزشکی سالویا

نتایج تحقیقاتی نیز نشان داده است که برگ های پیاز تازه منابع غذایی خوبی از برخی آنتی اکسیدان ها مانند کورستین، ویتامین C، بتا کاروتن و کلروفیل ها هستند.

پیاز با کالری کم و پر از مواد مغذی

یک پیاز متوسط ​​فقط 44 کالری دارد اما حاوی دوز قابل توجهی از ویتامین ها مانند ویتامین c است . این ماده مغذی دارای مواد معدنی و فیبر نیز می باشد ، همچنین در تنظیم سلامت ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.

پیاز دارای ویتامینc می باشد

ویتامین c یکی از آنتی اکسیدانهای پر مصرف می باشد ، که از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند .

رادیکال های آزاد در بلند می توانند بر پوست و مو و نهایتا زیبایی اثرات مخربی داشته باشند ، و روند پیری را تسریع بخشند .

پیاز سرشار از ویتامین های B

پیاز همچنین سرشار از ویتامین‌های B می باشد که نقش کلیدی در متابولیسم، تولید گلبول‌های قرمز خون و عملکرد عصبی دارند . فولات (B9) و پیریدوکسین (B6) از جمله ترکیبات پیاز هستند .

برخی از ویتامین های گروه B در پیاز نیز موجود هستند به ایجاد گلبول های قرمز خون کمک می کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو حمل می کنند. این فرآیندها برای رشد مو مهم می باشد .

پیاز منبع مناسبی از پتاسیم

پیاز منبع مناسبی از پتاسیم میباشد که البته بسیاری از افراد به میزان کافی ندارند . این ماده معدنی در برخی خوراکی ها موجود می باشد ، همچنین به عنوان یک الکترولیت تکانه های الکتریکی را در سراسر بدن هدایت می کنند.

پتاسیم به طیف وسیعی از عملکردهای ضروری بدن کمک می کنند که عبارتند از :

  • فشار خون
  • تعادل آب معمولی
  • انقباضات عضلانی
  • تکانه های عصبی
  • گوارش
  • ریتم قلب
  • تعادل pH (اسیدیته و قلیاییت)

بدن شما به طور طبیعی پتاسیم تولید نمی کند. بنابراین، مصرف متعادل غذاها و نوشیدنی های غنی از پتاسیم بسیار مهم است.

کمبود پتاسیم عوارض جدی برای بدن در پی خواهد داشت . با این حال، مصرف بیش از حد می تواند باعث مشکلات سلامتی موقت یا طولانی مدت شود . باید در نظر داشته باشید که کلیه های سالم تنها مقداری پتاسیم را حفظ می کنند و مقادیر اضافی آن را از طریق ادرار دفع می کنند .

کنترل قند خون با مصرف پیاز

ترکیبات کوئرستین و گوگرد موجود در پیاز دارای خواص ضد دیابتی هستند . گوگرد همانطور که پیشتر گفته شد در تقویت فولیکول مو نیز بسیار موثر می باشد .

مطالعه ای روی 42 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که خوردن 3.5 اونس (100 گرم) پیاز قرمز تازه سطح قند خون ناشتا را تا حدود 40 میلی گرم در دسی لیتر پس از چهار ساعت کاهش می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا