پوست و مو و زیبایی

تاثیر پروتئین کراتین در داشتن موهای سالم

موهای سالم و انعطاف پذیر حاوی مقادیر زیادی پروتئین می باشند . در این میان کراتین به عنوان پروتئین اصلی می تواند به موهای شما دوام و قوت دهد ، که در ادامه مفصلا توضیح خواهیم داد .

نکته حائیز اهمیت این است که بدانید که همانطور پروتئین باعث تقویت موهای شما می شوند . اما زیادی پروتئین در موها نیز باعث کدر، خشک . شکننده می کنند . که در ا دامه مقاله نحوه تشخص کم یا زیاد بودن پروتئین در موها را به شما خواهیم گفت .

پروتئین کراتین و مو

کراتین پروتئینی است که به شکل گیری مو، ناخن و لایه بیرونی پوست شما (اپیدرم) کمک می کند. این پروتئین به حمایت از پوست، التیام زخم ها و حفظ سلامت ناخن ها و موهای شما کمک شایانی می کند.

54 نوع کراتین در بدن شما وجود دارد که در دون نوع موجود هستند :

نوع اول : از 54 نوع کراتین موجود در بدن، 28 نوع از آنها نوع I هستند. از این تعداد، 17 نوع کراتین سلولی پوست (اپیتلیال) و 11 نوع کراتین مو هستند.

نوع دوم: 26 نوع دیگر کراتین در بدن شما نوع دوم است. از این تعداد، 20 مورد کراتین سلولی پوست و شش مورد کراتینه مو هستند. آنها از پروتئین های پایه خنثی و با وزن بالا تشکیل شده اند. PH پایه و خنثی آنها به تعادل کراتین نوع I و کنترل فعالیت سلول کمک می کند.

دو شکل کراتین وجود دارد:

آلفا کراتین: آلفا کراتین در مو، اپیدرم، شاخ و ناخن پستانداران است. کراتین های نوع I و II آلفا کراتین هستند.

بتا کراتین: بتا کراتین در پر، پنجه، منقار و فلس پرندگان و خزندگان است.

فواید کراتین برای بدن

فواید کراتین برای بدن تنها شامل محافظت از مو، ناخن و پوست شما نمی شود . خوب است بدانید غدد و اندام شما نیز حاوی مقداری کراتین می باشند . و ممکن است این پروتئین محبوب در بهبود عملکرد مغز شما هم نقش موثری داشته باشد .

کراتین یک پروتئین بسیار قوی است، به این معنا که اسیدهای رقیق، قلیایی ها، حلال ها یا آب حل نمی شود. بدن شما مواد شیمیایی زیادی در خود دارد و هیچ یک از آنها روی کراتین تاثیر نمی گذارد. و به دلیل همین ویژگی هاست که بسیاری بر این باورند که کراتینه درمانی برای مو، ناخن و پوست آنها مفید است.

تاثیر کراتین در عضله سازی

کراتین نه تنها درزیبایی بلکه در عضله سازی نیز در میان بدنسازان محبوبیت بالایی دارد . مکمل کراتین برای افزایش قدرت و افزایش حجم عضلات قبل از شروع ورزش مورد استفاده قرار می گیرد .

کراتینه درمانی مو چیست

کراتینه درمانی مو که یک به نام کراتینه برزیلی از آن یاد می شود. که به دوروش موهای خیس و خشک بوسیله یک متخصص قابل انجام می باشد . کراتینه مو یک روش شیمیائی می باشد که می تواند به مدت 6 ماه موها را موها را صاف تر و دارای درخشندگی بیشتری کند و البته تا حدودی از ایجاد مو خوره جلوگیری کند .

روشهای کراتینه مو بوسیله متخصص در سالن زیبایی عبارتند از :

  • شستشو موها و برس زدن
  • خشک کردن موها و درمان بوسیله اتو

مزایای دریافت کراتینه درمانی حرفه ای یا انجام آن در خانه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • داشتن موهای صاف و براق
  • نتیجه آن در طولانی مدت مانبر روی موها ماندگار می باشد
  • رشد بهتر موها
  • موهایی با قابلیت کنترل و مدیریت بهتر

خطرات بالقوه درمان کراتینه

بسیاری از درمان‌های کراتینه (و نه همه) حاوی فرمالدهید هستند که در صورت استنشاق می‌تواند خطرناک باشد.فرمالدهید چیزی است که موها را صاف تر نشان می دهد.

بر اساس تحقیقات برخی گروههای محیط زیست، گروهی از شرکت ها این واقعیت را پنهان کنند که محصول کراتینه آنها حاوی ماده شیمیایی فرمالدهید است.

فرمالدهید به عنوان نگهدارنده در صنعت رنگ و رزین استفاده می‌شود. اما به دلیل مقاومت حرارتی پائین در گذشت زمان تبخیر می‌شود لذا ماده رنگ یا رزین عاری از ماده نگهدارنده می‌شود. فرمالدهید بخارات سمی دارد. نهاد بین‌المللی تحقیقات روی سرطان (IARC) فرمالدهید را از مواد شناخته شده به سرطان زایی می‌داند.

نکته آخر :

در نهایت باید گفت که در حوزه کراتینه درمانی، درمان ها گران هستند و فرمالدئید در بسیاری از فرمال ها در صورت استنشاق می تواند خطرناک باشد، بنابراین مطمئن شوید که درمان را در یک فضا با تهویه مناسب انجام می دهید یا یک فرمال بدون فرمالدئید ( فرمالدهید ) را انتخاب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا